• Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Search
  • Archive
  • Announcements
  • Editorial Board
MAIN MENU
  • Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Search
  • Current
  • Browse
  • Announcements
  • Submit
  • Editorial Board

MAGISTER SCIENTIAE

ABOUT THE JOURNAL
Authors Guidelines
Focus and Scope
Editorial Board
Reviewer
Open Access Policy
Publication Ethics
Peer Review Process
Announcements
Contact Us

Visitors (since November 13th, 2017):

 

View Magister Scientiae Stats
Flag Counter

About The Author

Agustinus Ngadiman

User
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Keywords Early Childhood teachers, readiness and involvement, online learning English vocabulary, Quizlet, students’ attitudes ICT, ICT literacy, TPACK, English teaching, generation Z Intelligence Quotient (IQ), Emotional Quotient (EQ), Spiritual Quotient (SQ), Speaking Proficiency, Indonesian Adults. Speaking, Textbook, Content Feasibility causal-comparative cloze technique distance learning, early childhood, early childhood education teacher eleventh graders higher-order thinking intermediate listening junior high school language learning strategies, high achievers, low achievers online learning reading ability reading comprehension questions reading proficiency self-efficacy students’ perspectives writing self-efficacy young learners, speaking, role-play
Home > No 27 (2010) > Ngadiman

Meningkatkan Mutu Pendidikan Berbasis Sekolah

Agustinus Ngadiman

Abstract


Undang-undang Republik Indonesia Nomor 2 Tahun 1989
tentang Sistem Pendidikan Nasional menyebutkan bahwa ”Pendidikan
Nasional berfungsi untuk mengembangkan serta meningkatkan mutu
kehidupan dan martabat manusia Indonesia dalam rangka upaya
mewujudkan tujuan nasional.” Pendidikan nasional bertujuan untuk
”mencerdaskan kehidupan bangsa dan mengembangkan manusia
Indonesia seutuhnya, yaitu manusia yang beriman dan bertaqwa kepada
Tuhan Yang Maha Esa dan berbudi pekerti luhur, memiliki pengetahuan
dan ketrampilan, kesehatan jasmani dan rohani, kepribadian yang
mantap dan mandiri serta rasa tanggungjawab kemasyarakatan dan
kebangsaan.” Untuk mencapai tujuan tersebut setiap jalur pendidikan,
baik fomal maupun non formal wajib menjamin mutu. Mutu proses dan
produk pendidikan tergantung pada banyak aspek, antara lain peran
kepala sekolah, dalam mengelola sekolah yang menjadi tanggung
jawabnya. Makalah ini akan membicarakan model peningkatan mutu
pendidikan berbasis sekolah.

Save to Mendeley


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.33508/mgs.v0i27.644
PUBLISHER
Faculty of Teacher Education
Jl. Kalijudan 37, Surabaya 60114
Email: magister-scientiae@ukwms.ac.id

Magister Scientiae is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License

ISSN: 2622-7959

Hosted by Mason Publishing, part of the George Mason University Libraries.