• Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Search
  • Archive
  • Announcements
  • Editorial Board
MAIN MENU
  • Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Search
  • Current
  • Browse
  • Announcements
  • Submit
  • Editorial Board

MAGISTER SCIENTIAE

ABOUT THE JOURNAL
Authors Guidelines
Focus and Scope
Editorial Board
Reviewer
Open Access Policy
Publication Ethics
Peer Review Process
Announcements
Contact Us

Visitors (since November 13th, 2017):

 

View Magister Scientiae Stats
Flag Counter

About The Author

Tjondro Indrasutanto

User
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Keywords Early Childhood teachers, readiness and involvement, online learning English vocabulary, Quizlet, students’ attitudes ICT, ICT literacy, TPACK, English teaching, generation Z Intelligence Quotient (IQ), Emotional Quotient (EQ), Spiritual Quotient (SQ), Speaking Proficiency, Indonesian Adults. Speaking, Textbook, Content Feasibility causal-comparative cloze technique distance learning, early childhood, early childhood education teacher eleventh graders higher-order thinking intermediate listening junior high school language learning strategies, high achievers, low achievers online learning reading ability reading comprehension questions reading proficiency self-efficacy students’ perspectives writing self-efficacy young learners, speaking, role-play
Home > No 24 (2008) > Indrasutanto

Strategi Pengembangan Sekolah Efektif untuk Implementasi Kurikulum Berbasis Kompetensi

Tjondro Indrasutanto

Abstract


Salah satu permasalahan pendidikan yang dihadapi oleh bangsa
Indonesia adalah rendahnya mutu pendidikan pada setiap jenjang dan
satuan pendidikan, khususnya pendidikan dasar dan menengah. Berbagai
usaha telah dilakukan untuk meningkatkan mutu pendidikan nasional,
antara lain melalui berbagai pelatihan dan peningkatan kompetensi guru
(namun hal ini belum menjangkau sampai di tingkat kota terkecil),
pengadaan buku dan alat pelajaran, perbaikan sarana dan prasarana
pendidikan, dan bahkan peningkatan mutu manajemen sekolah. Namun
demikian, berbagai indicator mutu pendidikan belum menunjukkan
peningkatan yang berarti. Sebagian sekolah, terutama di kota-kota
menunjukkan peningkatan mutu pendidikan yang cukup menggembirakan,
namun sebagian besar lainnya masih memprihatinkan. Untuk mengatasi
masalah tersebut diperlukan pengembangan sekolah yang efektif otonomi
dan inovatif.

Save to Mendeley


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.33508/mgs.v0i24.654
PUBLISHER
Faculty of Teacher Education
Jl. Kalijudan 37, Surabaya 60114
Email: magister-scientiae@ukwms.ac.id

Magister Scientiae is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License

ISSN: 2622-7959

Hosted by Mason Publishing, part of the George Mason University Libraries.